6502 sayılı kanun neyi kapsar?
Malın ücretsiz onarılması veya ayıpsız bir mal ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlüklere yol açacağı hâllerde tüketici, 1 inci fıkrada belirtilen sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedel indirimi haklarından birini kullanabilir.
Tüketiciye bedel iadesi hangi şartlarda yapılmaktadır?
Tüketiciye iade hangi şartlarda yapılır? Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, malın ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir.
Tüketici Kanunu kimlere uygulanır?
Bu haklar kime karşı ileri sürülebilir? Bu hak, satıcılardan, dağıtıcılardan, acentelerden, üreticilerden, ithalatçılardan veya üreticilerden herhangi birine karşı kullanılabilir.
Tüketici hakları 52 madde nedir?
Tüketici Kanunu’nun 52. maddesine göre tüketiciler, süresi bir yıldan uzun olan veya belirsiz süreli olan abonelik sözleşmelerini diledikleri zaman herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve herhangi bir ücret ödemeksizin feshetme hakkına sahiptir.
Tüketici hakem heyeti tüketici aleyhine karar verirse ne olur?
Satıcı veya sağlayıcı hakem heyetinin sizin lehinize olan kararına uymazsa, icra makamına başvurabilirsiniz. Hakem heyetinin kararı aleyhinize ise, 15 gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı inceleyen tüketici mahkemesinin kararı kesindir.
Ayıplı mal nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere sahip değilse veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Tüketici hakem heyeti kaç TL’ye kadar 2024?
2024 yılı değeri 104’tür.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Tüketici iade hakkı kaç gündür?
Mesafeli satın alımlarda satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tüketicinin ödediği bedeli iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca tüketici, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde satın aldığı malı iade etmek zorundadır.
Tüketicinin 8 Temel Hakkı Nedir?
Bunlara temel ihtiyaçların karşılanması hakkı, oy hakkı, duyulma hakkı (temsil), tazminat hakkı, eğitim hakkı ve sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı dahildir.
Para iadesi yapmayan firma nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
6502 sayılı kanun 77 maddesi nedir?
6502 sayılı Kanunun 77. maddesi aynı kanunun 59. maddesinin ikinci fıkrasında; ülke genelinde yayın yapan radyo ve televizyon istasyonlarının 08:00-22:00 saatleri arasında yayın yapması gerektiği düzenlenmiştir.
6502 sayılı kanunda yer alan diğer talepler neler?
Bunlar: 1- Hizmetin yeniden yapılmasını isteme, 2- Ücretsiz onarımını isteme, 3- Ayıba ilişkin bedel indirimi, 4- Sözleşmeden dönme haklarıdır. Tüketici bu seçimlik haklardan birine ek olarak tazminat da talep edebilir.
Bedel iadesi nedir?
1-Sözleşmeden cayma ile bedel iadesi Tüketici, sözleşmeden cayma ve elindeki malı karşı tarafa teslim etme isteğini beyan ederek ödediği bedelin iadesini talep eder. Yani ayıplı mal satıcıya iade edilirken tüketiciye parası iade edilir.
Tüketici hakem heyeti ücretli mi?
Hayır, tüketici hakem heyetine başvuruda bulunmak için herhangi bir ücret alınmaz. Başvurunun incelenmesinde oluşan masraflar tüketici tarafından karşılanmaz.
Tüketici hakem heyeti kararı para iadesi nasıl alınır?
Ürününüz size geri gelirse; servis raporlarınızı, ürününüzün faturasını alın ve Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna gidin. Durumu açıklayın ve para iadesi isteyin, yine de size yardımcı olacaklardır. Ürünü satın aldığınız yere, yani faturada adı geçen satıcıya şikayette bulunmalısınız.
Uyuşmazlık tutarı nedir 2024?
2024 yılı başvuruları için bu değer 104’tür.
Tüketiciyi koruma kanunu nedir kısa özet?
1982 Anayasası’nın “Tüketicinin Korunması” başlıklı 172. maddesinde “Devlet, tüketicileri koruyucu ve eğitici tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruma girişimlerini teşvik eder” denilmektedir. Bu hüküm, tüketicinin korunmasını Anayasal olarak garanti altına almakta ve tüketicinin korunmasını Devlete emanet etmektedir.
Tüketici hakem heyetinden tazminat talep edilebilir mi?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, 6698 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümlerine göre zararlarının tazminini de talep edebilir.